Ο Χέρμπι Χάνκοκ (Herbert Jeffrey Hancock) γεννήθηκε στο Σικάγο των ΗΠΑ τις 12 Απρίλη του 1940. Όπως οι περισσότεροι τζαζ πιανίστες, ξεκίνησε μαθαίνοντας κλασική μουσική. Σε μικρή ηλικία θεωρήθηκε παιδί θαύμα εντυπωσιάζοντας με την ερμηνεία του στο Κονσέρτο για Πιάνο Νο 26 σε Ρε Ματζόρε, μεταξύ άλλων. Κατά την εφηβεία δεν είχε κάποιον δάσκαλο, αντίθετα μελετούσε ηχογραφήσεις με βάση το αυτί του. Συγκεκριμένα άκουγε τζαζ πιανίστες όπως ο Όσκαρ Πίτερσον, ο Έρολ Γκάρνερ και ο Τζορτζ Σίρινγκ, ενώ, όπως έχει δηλώσει, διδάχθηκε αρμονία ακούγοντας τις ενορχηστρώσεις του Κλερ Φίσερ για το συγκρότημα των Hi – Lo’s, καθώς και τα έργα των Μπιλ Έβανς, Μορίς Ραβέλ και Γκιλ Έβανς.
Είναι σημαντικός γιατί καθόρισε το πώς πρέπει να στήνεται η ρυθμική βάση (rhythm section) σε μια τζαζ ορχήστρα, συνεργάστηκε με πολλούς σημαντικούς μουσικούς όπως ο Μάιλς Ντέιβις, ο Ντόναλντ Μπερντ ή ο Μπιλ Λάσγουελ και άλλοι. Οι πιο γνωστές του συνθέσεις είναι τα “Cantaloupe Island”, “Maiden Voyage”, “Watermelon Man” και “Chameleon” και αποτελούν τζαζ στάνταρντς. Επίσης πειραματίστηκε με τα συνθεσάιζερ και άλλα ηλεκτρονικά όργανα κάνοντας τους πιουρίστες της τζαζ να φρίττουν (και πολύ καλά τους έκανε!), ασχολούμενος με μουσικά είδη όπως η τζαζ φιούζιον, το φανκ, το ελέκτρο, μέχρι και το χιπ χοπ. Ο σημαντικότερος, ίσως, δίσκος του είναι το “Headhunters” του 1973 και υπήρξε ο πιο επιδραστικός της τεράστιας δισκογραφίας του.
Του ευχόμαστε να τα εκατοστίσει και να συνεχίσει να παίζει την αγαπημένη του μουσική!