Μπάμπης Παπαδόπουλος – Electric Solo/Συνέντευξη και Live στην Αποθήκη, Πρέβεζα

Ο κιθαρίστας Μπάμπης Παπαδόπουλος γνωστός μέσα από την πορεία του συγκροτήματος Τρύπες, αλλά και από την μετέπειτα διαδρομή του είτε μέσα από τις προσωπικές του δουλειές είτε μέσα από τις συνεργασίες του, έχει ήδη αφήσει το στίγμα του στην ελληνική μουσική πραγματικότητα.

Στις συναυλίες του με τίτλο Electric Solo παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με δικές του οργανικές συνθέσεις, κομμάτια απ’ όλη την μουσική διαδρομή του, με έντονα στοιχεία αυτοσχεδιασμού.

Σε αυτό το μουσικό ταξίδι ο Μπάμπης Παπαδόπουλος με εργαλεία του την κιθάρα του, fx και loops περνάει από το λυρισμό στον κόσμο των ηχητικών εντυπώσεων δημιουργώντας έντονες εικόνες με διαθέσεις και συναισθήματα· σε πλήρη ανάπτυξη όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τον ήχο του τόσο ιδιαίτερο, αναγνωρίσιμο και εν τέλει αγαπητό.

Προσωπική δισκογραφία Μπάμπη Παπαδόπουλου:

• Σκηνές Από Ένα Ταξίδι, Puzzlemusik, CD, 2008
• Απ΄ Τη Σπηλιά Του Δράκου, Puzzlemusik, CD, 2010 – Inner Ear, LP, 2012 – Puzzlemusik, Remaster CD, 2021
• Το Μικρό Ψάρι (σάουντρακ της ομώνυμης ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη), Feelgood Records, EP, 2014
• Μέσα Στον Πόνο Είναι Η Χαρά-Μες Στη Χαρά Είναι Ο Πόνος,
Puzzlemusik, CD, 2015 – Puzzlemusik / B-other Side, LP, 2016
• Βορεάδες (μουσική από την ομώνυμη παράσταση της ομάδας χορού Creo Dance Company), Puzzlemusik, CD, 2018
• Παραλογές Tου Άχρηστου, Puzzlemusik, CD, 2019
• «Electric Solo», Defkaz, CD, 2022

1. Παρακαλώ, πες δυο λόγια για τον πρόσφατο δίσκο σου “Electric solo”.

Στον δίσκο αυτό καταγράφεται η πορεία των τελευταίων 15 χρόνων του ομώνυμου project μου. Μετά από πολλά ταξίδια, πραγματικά και μουσικά, πολλές ζωντανές εμφανίσεις και αρκετούς δίσκους, ήταν η κατάλληλη στιγμή να καταγραφεί όλη αυτή η διαδρομή σε ένα άλμπουμ.

2. Μετά τις Τρύπες συνεργάστηκες με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου για δύο δίσκους (“Βραχνός Προφήτης” και “Αγρύπνια”) και για σειρά συναυλιών. Τα τελευταία χρόνια συμμετέχεις στους Χειμερινούς Κολυμβητές. Παρόλα αυτά εξακολουθείς στους δικούς σου δίσκους να είσαι μόνος (με εξαίρεση το “Σπηλιά του Δράκου”). Παράλληλα συνεργάζεσαι και με μουσικούς σαν τον Φλώρο Φλωρίδη. Σε όλα αυτά που κάνεις (και άλλα που σίγουρα αγνοώ) υπάρχει κάποιος συνεκτικός κρίκος;

Κάνετε λάθος. Στους περισσότερους δίσκους μου συνεργάζομαι και με άλλους μουσικούς. Αυτή είναι η δεύτερη σόλο δισκογραφική δουλειά μου, εκτός αν προσθέσουμε και το soundtrack «Το Μικρό Ψάρι». Παρ’ όλα αυτά, αφού με ρωτάτε για την συνοχή στις προσωπικές μουσικές μου και στις συνεργασίες μου, έχω να σας πω ότι αυτό που πάντα επιδιώκω, και νομίζω ότι το καταφέρνω, είναι να βάζω την προσωπική μου αισθητική σε όλες τις δουλειές που κάνω. Αν κάποιος ακούσει προσεκτικά όλους τους δίσκους μου και τους δίσκους στους οποίους συμμετέχω, θα βρει το προσωπικό μου στίγμα. Έχω τον τρόπο μου να προσεγγίζω την μουσική και αυτό πιστεύω ότι αποτυπώνεται και στις ηχογραφήσεις και στα live.

3. Τα λάιβ που δίνεις με τις λούπες και τις κιθάρες είναι συναρπαστικά, έχω να πω από προσωπική εμπειρία. Εσύ πώς τα βιώνεις;

Κάθε εμφάνιση είναι διαφορετική. Μια διαφορετική εμπειρία. Όλα αρχίζουν από τη στιγμή που ξεκινάω από το σπίτι κρατώντας την κιθάρα μου, τα εφέ και τις αποσκευές μου, αν πρέπει να ταξιδέψω εκτός έδρας. Η διαδρομή, η συνάντηση με καινούργιους ανθρώπους ή με παλιούς γνωστούς και φίλους, η ατμόσφαιρα του κάθε χώρου, όλα είναι πάντα διαφορετικά. Καλά-κακά, τί σημασία έχει; Πάντα κάτι δυνατό συμβαίνει.

4. Το κοινό πώς ανταποκρίνεται ς’ αυτό που κάθε φορά παρουσιάζεις ζωντανά;

Μετά από τόσα χρόνια νοιώθω ότι έχει διαμορφωθεί ένα κοινό το οποίο γνωρίζει καλά τί έρχεται να ακούσει. Αυτό βοηθάει πολύ στο να υπάρχει καλή επικοινωνία μεταξύ μας. Μεταξύ εμού και του κοινού εννοώ. Αυτός είναι πια ο κανόνας, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν εξαιρέσεις.

5. Ποιες οι διαφορές του κοινού στα μεγάλα αστικά κέντρα, από εκείνο της επαρχίας;

Η εντύπωση που έχω είναι ότι δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα δύο. Θεωρητικά, οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων έχουν περισσότερες εμπειρίες σε live εμφανίσεις. Αλλά όλοι πια, και ειδικά οι νεότεροι, έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν για να πάνε σε μια συναυλία, επίσης μπορούν να δουν και να ακούσουν μουσικές στο
ίντερνετ. Όλοι λίγο πολύ είναι ενήμεροι γι αυτό που συμβαίνει σήμερα.

6. Έχεις γράψει μουσική για κινηματογράφο και χορευτικές παραστάσεις. Μίλησέ μας λίγο γι’ αυτές τις δράσεις. Πόσο διαφέρουν από μια “κανονική” δημιουργία;

Είναι άστοχος ο όρος «κανονική» δημιουργία. Δεν μου αρέσει και δεν τον σχολιάζω. Να σας μιλήσω όμως για την εμπειρία μου από τη συμμετοχή μου στον κινηματογράφο, το θέατρο και τις παραστάσεις χορού. Ο χορός, ο κινηματογράφος και το θέατρο είναι αποτέλεσμα σύμπραξης διαφορετικών μορφών τέχνης. Παραστατική, Ορχηστική Τέχνη, εικαστικές τέχνες, μουσική, όλες στην σωστή αναλογία για να έχουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα. Όταν ο κάθε συνεργάτης γνωρίζει την θέση του και διαβάζει σωστά το έργο, το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό. Σαν να βλέπεις και να ακούς μια καλοστημένη και καλοκουρδισμένη ορχήστρα.

7. Κάποτε είχα διαβάσει ότι είσαι θαυμαστής του Τζίμι Χέντριξ, αλλά και του Νιου Γουέιβ της δεκαετίας του 1980. Σου περνάει ποτέ από το μυαλό να ξαναπαίξεις ροκ;

Μα δεν σταμάτησα να παίζω ροκ.

8. Υπάρχει κάποιος ή κάποια μουσικός/τραγουδιστής/τραγουδίστρια που θα ήθελες να συνεργαστείς με κάποιον τρόπο, αδιάφορο αν ζει ή έχει πεθάνει;

Πιστεύω στις τυχαίες συναντήσεις.

9. Παρακολουθείς τις νέες μουσικές (όχι μόνο σε Ελλάδα); Τι εντυπώσεις σου δημιουργούν; Έχεις να μας προτείνεις κάτι;

Ακούω πολλές μουσικές στο ίντερνετ. Υπάρχει υπερπαραγωγή με πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Αυτό που έχει επικρατήσει βέβαια είναι ένας αισθητικός πολτός. Μια αισθητική ασάφεια. Πιστεύω ότι κάπου θα καταλήξει αυτό. Σαν να γίνεται μια συνεχής ζύμωση. Για να δούμε. Τα τελευταία χρόνια πάντως όταν θέλω να συγκεντρωθώ ακούγοντας κάτι, αυτό το κάτι είναι από την κλασική μουσική και από την παλιότερη τζαζ. Και αφού μου ζητάτε να σας προτείνω και κάτι, τότε ακούστε τα κουαρτέτα του Shostakovich. Είναι και ένας από τους αγαπημένους μου συνθέτες.

10. Ποιοι δίσκοι σε διαμόρφωσαν ως ακροατή και ποιοι ως μουσικό;

Μια εβδομάδα πριν την συναυλία; Δεν νομίζω να προλάβω να γράψω τόσα πολλά ονόματα. Φοβάμαι μήπως πάθω και καμία τενοντίτιδα.

11. Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που έχεις λάβει και που θα την έδινες σε κάποιον νέο μουσικό;

Δεν έχω την καλύτερη, αλλά μπορώ να σας πω την χειρότερη. «Έλα μωρέ. Ποιος θα καταλάβει;» ή «πολλοί θα ακούσουν λίγοι θα καταλάβουν»

12. Τι να περιμένουμε από την επερχόμενη εμφάνισή σου στην Αποθήκη;

Αυτό θα το μάθουμε μαζί εκείνο το βράδυ. Καλή αντάμωση.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου!

Links:

Site: http://babispapadopoulos.gr/

Facebook: www.facebook.com/PapadopoulosBabis

YouTube

Soundcloud