Για τις αντιδράσεις στο νομοσχέδιο για την Ισότητα στον Πολιτικό Γάμο

Λυπάμαι που γράφω λιγότερο απ’ ό,τι παλιότερα και το έχω ρίξει στις αναδημοσιεύσεις. Η τενοντίτιδα που με ταλαιπωρεί μήνες, αν και έχει υποχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, έχει αφήσει “αναμνηστικά” κατάλοιπα. Ως αποτέλεσμα, το χέρι μου κουράζεται εύκολα και γρήγορα, κάτι που κάνει την πληκτρολόγηση εκνευριστικά αργή, γεγονός που με τη σειρά του με αποθαρρύνει από το να κάτσω και να γράψω. Όπως και να’χει να’μαι που ξαναγράφω. Γιατί; Διότι μου λείπει η επικοινωνία μας.

Η όλη υπόθεση γύρω από τις αντιδράσεις απέναντι στο προς ψήφιση νομοσχέδιο για την Ισότητα στον Πολιτικό Γάμο για όλους, με κάνει να ανησυχώ και με θλίβει. Τόσο μίσος προς τι; Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

Μιλάμε για πολιτικό γάμο, δηλαδή μια νομική πράξη μεταξύ δύο ενηλίκων και τον καθορισμό των νομικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων σε σχέση με το κράτος. Επίσης, καθορίζει τα σχετικά με την τεκνοθεσία στα ζευγάρια ίδιου βιολογικού φύλου. Η Εκκλησία της Ελλάδος, καθώς και κάθε θρησκευτικός φορέας, θεσμός, οργάνωση κλπ δεν έχει λόγο να ανακατεύεται. Δεν υποχρεώνεται κανένας ιερέας να τελέσει την γαμήλια τελετή τη σύμφωνη με τους κανόνες που ορίζει η Ανατολική του Χριστού Εκκλησία – δηλαδή η ορθόδοξη για όποιον και όποια δεν καταλαβαίνει, αλλά και οποιαδήποτε άλλη. Το γεγονός ότι το Σύνταγμα αναγνωρίζει την ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία ως “επικρατούσα” δεν σημαίνει ότι η Πολιτεία υποχρεούται κατά οποιονδήποτε τρόπο να υποτάσσεται στις επιθυμίες του Αρχιεπισκόπου και της Ιεράς Συνόδου. Αυτό δεν γινόταν ούτε στο Βυζάντιο, αντίθετα από ό,τι πολλοί εσφαλμένα νομίζουν. Συμβαίνει σε χώρες όπως το Ιράν και δεν νομίζω πως η θεοκρατία είναι κάτι που αξίζει να δοκιμάσουμε. Να θυμίσω και το αισχρό φαινόμενο του “καισαροπαπισμού” και το αφήνω εδώ. Στο ερώτημα αν έχουν το δικαίωμα και οι κληρικοί να λένε τη γνώμη τους, η απάντηση έχει ως εξής: ως προσωπικές τοποθετήσεις όλες οι απόψεις έχουν το δικαίωμα να ακουστούν, αλλά δίχως υποκίνηση μίσους, με απειλές και επιχειρήματα περί “αρρώστιας, εγκλήματος, παρέκκλισης” και άλλα “χαριτωμένα” με τα οποία η επιστήμη έχει ξεμπερδέψει εδώ και χρόνια. Και, φυσικά, δεν έχουν οι κληρικοί το δικαίωμα να αξιώνουν υποταγή ούτε επιβολή ούτε οτιδήποτε σχετικό. Τα Ευαγγέλια γράφουν “Απόδως τα του καίσαρος τω καίσαρι”.

Επιπλέον, έχω μια ερώτηση, η οποία στον λόγο της τιμής μου είναι ειλικρινής και δίχως την παραμικρή διάθεση για σοφιστείες. Γνωρίζω πως βασική θέση του Χριστιανισμού, ανεξάρτητα από δογματικές διαφορές, είναι ότι ο Θεός είναι Αγάπη (“Ο Θεός αγάπη εστί” Α’ Ιωάννου, δ’ 8). Ειλικρινά, αν εξαιρέσουμε λίγους ιερωμένος και ιεράρχες που αποτελούν φωτεινά παραδείγματα, βλέπω και ακούω μίσος, χλεύη και κακία. Γιατί; Αντί να αφήσουν τον Θεό που ισχυρίζονται ότι λατρεύουν να κρίνει, κρίνουν οι ίδιοι με την αλαζονεία του, δήθεν, εντολοδόχου του Θεού στη γη. Μην κρίνετε για να μη κριθείτε (“μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε” Ματθ. 7, 1-5).

Βέβαια, αντιδράσεις στο εν λόγω νομοσχέδιο, διατυπώνουν και αριστεροί, και, δυστυχώς, με άσχημο τρόπο. Εδώ υπάρχουν δυο αντιφάσεις: Πρώτον, εξορισμού είναι απαράδεκτο ένας υλιστής να είναι ομοφοβικός. Η βιολογία μας έχει διδάξει ότι η φύση δεν ξεχωρίζει χρώματα, είδη, μορφές κλπ. Αυτά τα επινόησε ο άνθρωπος στην προσπάθειά του να ερμηνεύσει το περιβάλλον. Επίσης, για την φύση δεν υπάρχουν κανόνες και συνεπώς δεν υπάρχουν ανωμαλίες. Δείτε κάποιο ντοκιμαντέρ του Νάσιοναλ Τζεογκράφικ, αξίζει και με το παραπάνω. Δεύτερον, άκουσα τον Δημήτρη Κουτσούμπα να λέει από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων ότι το ΚΚΕ θα καταψηφίσει το παρόν νομοσχέδιο επειδή, τάχα, κινδυνεύει η πατρότητα και η μητρότητα. Θα είμαι ειλικρινής, δεν έχω μελετήσει απευθείας το περίφημο σύγγραμμα του Φρήντριχ Ένγκελς με θέμα την καταγωγή του θεσμού της οικογένειας. Όμως, έχω διαβάσει άρθρα και μια μελέτη που αναφέρεται σε αυτό το βιβλίο. Λοιπόν, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι αν ο Ένγκελς ήταν δυνατό να ακούσει τα παραπάνω λόγια του Γενικού Γραμματέα του ΚΚΕ, θα τρίζαν τα κόκκαλά του μέσα στον τάφο του.

Η περίφημη “πυρηνική οικογένεια” αποδεδειγμένα είναι προβληματική. Δεν γνωρίζω κανέναν και καμία που να μην έχει να αντιμετωπίσει “θέματα” ανεξάρτητα από την αγάπη των περισσοτέρων γονιών. Συγνώμη, αλλά γνωρίζω ανθρώπους ομοφυλόφιλους που έχουν τα φόντα να γίνουν εξαιρετικοί γονείς. Όλοι έχουν δικαιώματα να κάνουν λάθη στην ανατροφή των παιδιών τους – δεν υπάρχει εγχειρίδιο για σωστούς γονείς, μας λέγαν οι παλιοί. Το γεγονός ότι ένας άνδρας ανατρέφει παιδιά μαζί με έναν άλλο άνδρα, ε! πουθενά δεν προκύπτει ότι είναι λιγότερο ικανοί από ένα παραδοσιακό ανδρόγυνο!

Ο Τοποτηρητής