Παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος του Γιώργου Συμπάρδη «Πλατεία Κλαυθμώνος» στο Βιβλιοπωλείο-Καφέ Σιμούν

Το Βιβλιοπωλείο-Καφέ Σιμούν, η Ένωση Λογοτεχνών Πρέβεζας,
η Λέσχη Ανάγνωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πρέβεζας και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
σας προσκαλούν στην παρουσίαση
του νέου μυθιστορήματος του Γιώργου Συμπάρδη “Πλατεία Κλαυθμώνος”
το Σάββατο 25 Μαΐου 2024, στις 7 μ.μ.,
στον χώρο του βιβλιοπωλείου.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν
η ποιήτρια και κριτικός λογοτεχνίας Άννα Αφεντουλίδου,
ο κριτικός και γραμματολόγος Αλέξης Ζήρας
και ο γιατρός και γενικός γραμματέας της Ένωσης Λογοτεχνών Πρέβεζας Σπύρος Μπρίκος.
Συντονίζει η Κική Σακκά, υπεύθυνη της Λέσχης Ανάγνωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πρέβεζας.
Ο Γιώργος Συμπάρδης θα απαντήσει σε ερωτήσεις του κοινού
και θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου του.

*απόσπασμα από κριτική της Άννας Αφεντουλίδου για την “Πλατεία Κλαυθμώνος”:

“Για τα βιβλία του Συμπάρδη έχω ξαναπεί ότι είναι αναγνώσματα σαγηνευτικά και επικίνδυνα. Γιατί σε γοητεύουν με την υποβολή και το μυστήριο και σε εξαναγκάζουν να κοιτάξεις βαθύτερα από την επιφάνεια, τη δική σου και των άλλων. Γιατί μιλούν με έναν ιδιαίτερο τρόπο για θέματα που η εποχή μας είτε τα απογυμνώνει αποκαθηλωτικά είτε τα δακτυλοδείχνει μειωτικά.

Γιατί παίρνει θέματα διαχρονικά και τα προσγειώνει σε έναν τόπο και χρόνο παραπλανητικό, πείθοντάς μας για τον ρεαλισμό τους ενώ αυτά έχουν ήδη ανυψωθεί σε κάτι άλλο: αλληγορικό, υπαρξιακό και πανανθρώπινο.

Γι’ αυτό και η Πλατεία Κλαυθμώνος γίνεται ο συμβολικός τόπος των απαγορευμένων σχέσεων και η δικτατορία γίνεται εδώ το πλαίσιο της προφάνειας μιας απαγόρευσης.

Απαγόρευση που η εποχή μας έχει άρει με έναν παρόμοια δυναστευτικό τρόπο αναγκάζοντάς μας να αποκαλύπτουμε μια ιδιωτικότητα, την οποία η καθημερινότητα εξακολουθεί να μας την επιβάλλει απόκρυφη.

Ο συγγραφέας μ’ αυτό το βιβλίο του ψιθυρίζει στον αναγνώστη με τον γνωστό υποβλητικό του τρόπο ότι παρόλο που τα παιδιά ποτέ δεν ξεχνούν, είναι πολύ οδυνηρό να προσπαθούν να τα μάθουν όλα”.

**διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της κριτικής που έγραψε η Άννα Αφεντουλίδου στο bookpress.gr εδώ